2.13 Egyéb megjegyzés
- (én már végeztem, de a fentiek az egyetem alatti helyzetet
tükrözik)
- (Tetszik, hogy foglalkozol ezzel a kérdéssel! Hajrá!)
- (TH jegy ZH-ról szerzett vizsga5)
- A fizetés nagysága - mint láthatod - egyelõre
messze nem áll arányban a ráfordított idõvel.
Ez késõbb fog megtérülni, fõleg a kapcsolatok
révén, mely kapcsolatokat - nem lévén ilyenek
a szülõi oldalról - nekem kell ''összevadászni''.
Itt van ehhez még a munkák jellege, a házhozjárós
óraadás, ami lerontja az átlagos órabért,
és az, hogy egyszerre több (kötetlen) dolgot is kell csinálni
ahhoz, hogy mondjuk a vizsgaidõszakban félre tudjak tenni valamennyi
idõt: értem ez alatt, hogy komoly, céges munkákat
- mondjuk napi 4 órában vagy többen - nem lehet elvállalni,
mert amellett képtelenség egyetemen tanulni. (Ez saját
tapasztalat, lehet, hogy másnak sikerül.)
- a helyzet egy kicsit bonyolultabb, mint ez a kérdõív.
tény viszont, hogy a munka és a diákhitel szükséges
ahhoz, hogy megéljek, pedig szüleimnél lakok és
nem érzem magamat költekezõnek.
- A kérdõívet az elõzõ félévem
szerint töltöttem ki, de ebben a félévben változtatok,
mert nagyon leromlott az átlagom, így visszaveszek a munkából.
Várom az eredményeket mások hogyan vannak ezzel!:)
- A keresetem egészen pontosan fedezi a megélhetésem,
bizonyos idõszakokban tudok még félrerakni is belõle,
továbbá a megélhetésem azt jelenti, hogy egy egész
háztartást vezetni (rezsiköltség, miegymás),
ingázás barátnõ-otthon-iskola között,
és minden egyéb, ami alapvetõen még idetartozik.
- A keresetem kerdeshez: kicsit szelsoseges a kerdes, esetemben nem jelentosen,de
tobb,mint ami a megelhetesemhez szukseges
- A keresetem radiobuttonnak nem sok értelme van, igazából
nekem zsebpénz a fizu végeredményképp. Ezer/óra.
Nyáron elkezdtem, azóta nem hagytam abba. Tetszik, de lehetne
sokkal jobb is. Sajnos sok olyan álláshirdetést látok
(itthon is, EURES-en is), ahol 3+ év tapasztalatot követelnek
meg, így úgy vélem, érdemes elõbb ráhajtani.
Attól meg nem járok be jobban, ha nem dolgozom. Viszont ha kötött
idõben dolgoznék, akkor bár többet kapnék,
nagyon nem tudnék bejárni (éljen a zilált órarend
(ahhoz még nagyon elcsúszni se kell, hogy olyan legyen)).
- ''A keresetem'' részhez: szülõk tartanak el, a keresetemet
félre tudom tenni
- A mai fiatalok pénzigénye( szórakozás, ruházkodás,
barátnõ, rezsi) általában megegyezik már
dolgozó,háztartást fenntartó emberekéhez.
Ezt a költségeket az egyetemisták szülei mégegyszer
nem tudják vállalni.
- A melo nyaron kezdodott (akkor heti 40 oraban), a beirtak a felev elso
honapjaira vonatkoznak, azota abbahagytam. A TH-t nem most csinaltam.
- A munka az egyetem mellett alapvetõen jó szerintem, a hallgatóknak
azért marad szabadidejük az egyetem mellett. Nagyon sok függ
attól is, hogy kötött vagy kötetlen a munkaidõ.
De a barátaim között általános tapasztalat,
hogy akik dolgozunk, nem tudunk olyan szinten felkészülni a vizsgára,
ZH-ra, mint kéne.
- A munka mellett kb 15 kredit/félév sebességgel tudtam
csak haladni, ráadásul az egyetem miatt a munkámra sem
tudtam (csoportvezetõ, 8 fõ) megfelelõen odafigyelni,
ezért felmondtam, és egy éve csak egyetemezek, ez alatt
25+51 kreditet szereztem, és hamarosan végzek. Ha újra
kezdeném az egyetemet, és a szüleim tudtak volna venni
nekem egy lakást, és ha gimiben vagy egyetem elsõben
jobban megszerettették volna velem a tudományt, akkor nem dolgoznék.
- A munkáltatóm teljes mértékben mellettem áll
abban, hogy elsõ az egyetem, és ez jó. Szakirány
kezdésével egyidõben kezdtem dolgozni, elõtte
csak megbízásos alapon alkalmi munkákat végeztem.
- a munkám mellett bõven jut idõ arra, hogy az elõadásokat
látogassam, nálam az alacsony részvétel inkább
abból fakad, hogy csak a számomra is érdekes elõadásokat
látogatom. tanulmányi eredményemmel sincs ez összefüggésben,
utolsó félévem pl. 4,5
- a munkatapasztalat mellett ''elettapasztalat'' is szerezheto, amit az egyetem
nem tanit meg, viszont sokszor tobbet er, mint barmelyik vizsga 5-os
- A ''nagy és neves IT szakember'' nagyon el van tájolva, egy
friss diplomás gyakorlat nélkül használhatatlan,
akármennyire jó tanuló.
- A pénz kell, a tapasztalat is hasznos, de már hatodéves
vagyok, mert közben meg is akarok tanulni mindent, nem csak átcsúszni...
- a távközlõ hálózatok tárgyar azért
nem látogattja a legtöbb ember mert manuális információk
bemagolásához nem kell egyetemre járni, kizárólag
elméleti tudást nyútjt, ami gyakorlatban 10-20%ban alkalmazható,
továbbá a TCP/IP már legalább X órán
szerepelt talán jobb lenne valami relevánsabbat tanitani. Nem
a bántás miatt irom ezt kizárólag azért,
hogy talán jobb lesz :)
- a TH egy alapvetoen olyan targy, ami jo jott a munkaban, sok mas targgyal
ellentetben :)
- a) Azt, hogy ''jelentõsen több'' én nem mondanám,
de a félrerakás stimmel...:) b) van jó is abban, hogy
dolgozok: a tapasztalat, amit szerzek (nem feltétlenül szakmai)
- akkor amikor a tárgyat hallgattam még nem dolgoztam
- alapvetoen nem jo h dolgozom, de tapasztalat miatt nem is szuksegesen rossz
- Alapvetoen rossz, hogy az egyetem rakenyszerit erre. Az egyetemi tomegkepzes
gepezetebe kerultem en is bele, amire sajnos keson jottem ra. Gyakorlatilag
0 kreativitast lehet ervenyesiteni az oktatasi rendszer jelenlegi formajaban.
(Interakcio hianya, kreativ, ervenyesitheto feladatokkal nem surun talalkozni,
csoportmunkat nelkulozo rendszer. Minden sablonos, hogy egyszeruen es gyorsan
letudhato legyen mindket oldalrol.) Ez volt az az ok ami miatt prioritast
cserelt nalam a munka es a tanulas. Egyszer talan meg diplomat is kapok, de
ez sajnos egyaltalan nem biztos.
- Alapvetõen ideális az lenne, ha nem kéne dolgozni,
persze az ember akkor is vállalna munkát, hogy a szabad idejét
kitöltse. Alapvetõen én is ezért dolgozok, mert
bár az egyetem nem megy fényesen, amellett a szabadidõmet
a rekreációs tevékenységek mellett hasznosan is
szeretném eltölteni, és szakmai tapasztalatot is szerzek
a munkámmal. A gond alapvetõen ott van, hogy sok tárgyból
nem teljesen világos a leadott anyag után mi a számonkérés.
Így az ember gyakran vagy nem tud mit tanulni az elõadáson
elhangzottak után vagy feleslegesen tanul. Sok tárgyból
nincs jól rögzítve, hogy mit kell tudni visszaadni. Így
az ember gyakrabban fordul esetleg a munkája felé, amiben könnyebben
szerez maga által is tapasztalt sikerélményeket.
- alapvetõen jó ha tetszik a munkahely és szívesen
csinálom, szükséges rossz, ha tényleg csak a pénz
miatt
- Alapvetõen jó szerintem annak, aki jó tanuló
- s emellett egy energiabomba -, mert így már egyetem mellett
ismerkedhet a szakmájával, mellesleg szerez egy kis zsebpénzt
szabadidejében. Ellenben szükséges rossz annak, aki semmben
sem tehetõs.
- alapvetõen jó,de a suli rovására megy
- Amibõl megélek, azt fõleg az egyetemen kívül
tanultam. Az egyetem leginkább szemléletbeli alapokat adott.
De nagyon fontos a gyakorlat.
- Amikor nehéz feladatba ütköztem az egyetemen, nem vállaltam
egyes munkákat
- Amióta dolgozom, kevesebb kreditet veszek fel, de azok nagy részét
jó jeggyel teljesítem
- Az adatok nem biztos, hogy így is maradnak, mert most kezdek csak
dolgozni. Emellett én mindig úgy éreztem, hogy ez egy
elfogadott dolog a villanykaron, bár az elsõ 3 évben
én sem dolgoztam és nem is ajánlanám senkinek.
De szerintem szakirányon ez már egy megoldható dolog,
és valahogy tényleg kell gyakorlati tudást szerezni,
hiszen nem mindenki fog tudományos pályan maradni.
- Az átlagom amúgy jelenleg pont 4,5, de azért nem akartam
a feletett jelölni.
- az egyetem nem amiatt és keveset, mert dolgozik mellette valaki
- Az egyetem szép és jó, de mindent csak elméletben
tanít. Teljes állásban senki nem szereti, ha nem tudsz
valamit a gyakorlatban, míg ha gyakornok vagy és kérdezel,
mert nem tudsz valamit, azzal nincs baj. Az egyetem legnagyobb hiányossága,
hogy az elmélet csak úgy lóg a levegõben. Ezért
nem is csoda, hogy a 2-3 nappal a vizsga után senki nem emélszik
már semmire (na meg nagyrészt alkalmazások és
megértés helyett fölösleges lexikális hülyeségeket
kell megtanulni, ahelyett, hogy azt tudná az ember, hogy ez mire való,
ezt hol tudom használni, ha itt és itt megnézem, hogy
pontosan hogyan is van ez). Minden elõadáshoz tartoznia kéne
gyakorlatnak vagy labornak is. És a gyakorlatnak nem abból kell
állnia, hogy a képleteket az elõadáson írt
p paraméter helyett q paraméterrel végigszámoljuk
paraméteresen. Konkrét feladatokat, problémákat
kell hozni. Tûrhetetlen, hogy informatikusként egy félévben
átlagosan 2 hetente két órára lát az ember
számítógépet. Programozni nem papíron,
fejben és elméletben, hanem számítógépen
kell (és az is tûrhetetlen az egyetem részérõl,
hogy azt vallja, hogy programozni majd otthon megtanul az ember, mert nem
megy, mert a sok fölösleges elméleti hülyeség
mellett, amit meg kell tanulni, erre nem jut idõ. Persze nem minden
elmélet fölösleges. De nincs az egyetemen olyan tárgy,
aminek ne lenne fölösleges része). Attól. hogy valaki
hallott clusterezõ algoritmusról, matemaitkailag le tudja írni,
hogy mit jelent a clusterezés, szerintem élõben 3 hétnél
rövidebb idõ alatt nem tud egy normális, mûködõ
szerver-clusterezést csinálni. Na ezért kell az egyetem
mellett dolgozni, mert az egyetem ezeket nem tanítja meg, viszont ezt
a tudást várják az embertõl. A végére
még egy apró megjegyzés: érdekes módon
azokból a tárgyakból, ahol normális jegyzet, gyakorlatok
és KIDOLGOZOTT feladatok álltak rendelkezésre, sokkal
jobb jegyeket szereztem. Itt emelném ki Szeredi Péter tanár
úr tanszéki Deklaratív programozás jegyzetét,
ami kiválló munka. Mindent tartalmazott, ami a vizsgára
kellett, fél, vagy egy évente frissült, megvásárolható
volt a tanszéken, részletesen magyarázott példákkal
együtt tartalmazta az elméletet. Ennek ellenére érdemes
volt bejárni elõadásokra, mert ott más példák
kerültek bemutatásra és más közelítésben
is magyarázva lett az elmélet. Ugyanannyi idõt készültem
arra a vizsgára, mint bármelyik másikra, mégis
98%-os vizsgát írtam, és 3 év távlatából
a mai napig tudnék 5 percet beszélni arról, hogy mire
jó a vágó, pedig azóta semmilyen kapcsolatban
nem voltam a Prolog nyelvvel. Minden tantárgyhoz kötelezõvé
tennék egy jegyzetet, ami lefedi a tantárgy anyagát,
illetve mivel minden tárgyhoz csinálnék gyakorlatot,
kidolgozott gyakorlati anyagokat is. Kicsit összefüggéstelen
lett, de remélem azért érthetõ. Az egyetemnek
alapvetõen szemléletváltásra van szüksége.
- Az egyetemen nincs vagy csak alig van gyakorlati képzés.
A magyar egyetemek egyik legnagyobb problémája ez. Mint mûszaki
informatikus sokkal jobban örültem volna pl. több elektronika
gyakorlatnak, szabtech gyakorlatnak, stb... Ez nagyon hiányzik úgy
érzem!
- Az egyetemistáknak általában komoly cég nem
ad megfelelõ fizetést, és egy szint után nincs
lehetõséged fejlõdésre, mivel egyetemista vagy,
és így szükségszerûen nem tudsz elég
idõt fordítani a munkára. Így ha nem is mondják,
de nem tekintenek ''teljes értékû'' munkatársnak,
bármilyen jó is vagy. Viszont tényleg jó tapasztalatszerzésre.
- Az egyetemre bejárásró annyit, hogy amíg azt
kérik számon, amit az elõadáson leadnak, addig
megpróbálok bejárni. Ha látom hogy ez nem teljesen
így van, akkor felesleges idopocsekolas eloadasra jarni.
- az eloadasokrol valo tavolmaradasnak 2 fo oka van szerintem: mindenrol
talalhato kivalo anyag, amibol 4-5re fel lehet keszulni ill. az eloadok 50%-a
(gondolom a tomegkepzes miatt) teljesen besavanyodott (jellemzoen iit, kivetel
persze van, pl. Szirmay) es emiatt olyan eloadasokat tart, aminek gyakorlatilag
semmi ertelme, csak kitolti a 2 orat (esetleg felolvassa a foliait mindenfele
plussz nelkul), vagy a masik tipus, aki legendazik vagy vicceket mesel
- az elõadások látogatása, nagyon félévfüggõ:
ha sok érdekes, jóltartott elõadás van, amiért
érdemes a város másikfelérõl becaplatnom
az egyetemre akkor a látogatottság sokkal magasabb (szakirány
elsõ félév tipikusan ilyen volt) a th-s félévem,
ami alapján kitöltöttem a kérdõívet,
sajnos nem ilyen volt. Õszintén szólva abban a félévben
csak a TH elõadás volt olyan szinvonalú és érdekelt
annyira a téma, hogy bemenjek rá. Viszont amikor az ember 1
órát utazik befelé egy kétórás elõadásért
és 1 órát haza, akkor könnyen kimaradnak az érdekes
elõadások is.(a %-alékokban próbáltam tükrözni,
hogy amikor bementem akkor az álltalában TH miatt történt)
Persze ha már kettõ érdekes valami van egymás
után...
- az ember könnye úgy érzi az egyetem vége felé,
nem ért semmihez igazán, nem is tudja mivel is akar pontosan
foglalkozni. Munkával szerez olyan tapasztalatot, amivel rájön
mi is a neki való rész igazán a szakmán beül,
valamint ebbõl gyakorlata lesz egy pici és akár fel is
veszik.
- Az ösztöndíjból nem lehet megélni. 2. év
vége óta dolgozom
- Az utolós pontban lehetne egy köztes megoldás is, mert
a ''jelentõsen töb'' túlzás, viszont a semminél
jobb.
- azert az egyetemet elvegezni nem lehet egy heti 40 oras munkahet mellett,
ezt mar belattam. de nincs visszaut, igy kell befejezni. Ugyanakkor tobbszor
tobbet tanulok egy adott temaban egy nap alatt, mint az egyetemen fel ev alatt.
Viszont vizsgazni az egyetemen kell.
- Azért dolgozok, hogy szüleimet ne terheljem, mivel 3 testvéremnél
is van helye a pénznek
- Azért szeretnék dolgozni késõbb egyetem mellett,
amit írtál levlistára: úgy gondolom az egyetemet
elvégezve nem lesz belõlem jó szakember, akinek van tapasztalata
IT téren. A jelenség engem is foglalkoztat és zavar is
egy ideje, nagyon kíváncsi vagyok az eredményre!
- Azok közé tartozom, akik az egyetemi tanulmányokat illetõen
nem takaróznak azzal, hogy dolgoznak.
- bár sokat romlott az egyetemi eredményem, mióta dolgozok,
az, hogy a magam lábán állok sokat jelent. probléma
a figyelem megosztásával van. ha sikeres az ember a munkában,
és néha nem megy valami az egyetemen, hajlamos inkább
azzal foglalkozni, ahol sikerélménye van
- bár tudom hogy sokan a megélhetés miatt dolgoznak
de náluk is fontos érv, hogy minden cég nézi a
munkatapasztalatokat, akár friss diplomás az ember akár
nem
- Diplomázós félévem jön, és dolgoznom
kell majd közben, mert a szüleim már nem tudnak tovább
támogatni. (Nem ide tartozik, csak annakidején nem írtam
OHV-ba: te tartottad a TH-t, és nagyon lelkiismeretes voltál,
tetszettek az órák.)
- Direkt addig halasztottam a munkavállalást, amíg lehetséges,
lusta is vagyok, meg lesz idõm eleget dolgozni is a jövõben.
De nagyon nagy tapasztalatokat szereztem az elmûlt isõben, s
jó döntésnek tartom, hogy félállásban
dolgozom. Nem elsõsorban a pénz miatt, de nyilván nem
bánom, hogy az is jön...
- dolgozni csak nem rég kezdtem, lehet a kezdeti stadium miatt a véleményem
nem hiteles. Ez nem ide tartozik, de a th órák messze a legjobb
hangulatú elõadások voltak egyetemi éveim alatt.
Szerintem jól csinálod
- Eddig nem azert jartam ilyen keveset eloadasra, illetve ilyen rosszak az
eredmenyeim, mert dolgoztam, hanem masik egyetemet is vegeztem...
- Egy pár kérdéssel nagyobb kérdõívet
is kitöltöttem volna.
- ''Egyetem mellett'' megfogalmazás helyett legyen ''tanulás
mellett'', mert pl tanszéki oktatási tevékenységek
ís egyetminek számítanak szerintem. :))
- Egyetemi munka mellet jóval magasabb fiztetéssel lehet végzés
után kezdeni, mert ugye az ember már nem kezdõ. Késõbb
megtérül a dolog.
- egyszer vállaltam ennél több munkát is (heti
3*9óra) de az már nagyban rontott a tanulmányaimon ezért
otthagytam
- elég változó, hogy mikor mennyi meló van, nem
megélhetésért, hanem kiegészítésért
dolgozok, és fõleg nem ez veszi el az idõt a tanulástól
- Elsõ az iskola, vizsgaidõszakban pl. nem dolgozom. Ha nem
dolgoznék, akkor sem járnék be sokkal többet egyetemre,
a tananyagot jobb szeretem magam elsajátítani.
- én az elõzõ félévben vettem fel a TH-t
és nagyon tetszettek a Krisztián elõadásai (érthetõek
és emberközeliek voltak)
- Én azért nem járok be sokat elõadásokra,
mert szeretek arra koncentrálni órákon keresztül,
hogy valaki elõad. Sokkal hatékonyabban megy egyedül otthon
a jegyzetbõl. Mivel ebbõl a tárgyból viszont csak
hallgatói jegyzet volt, ami az én évemben nem sikerült
túl jól, nehéz volt. Végül sokat tanultam
rá, de a vizsga pontszámának kb harmadát a különbözõ
kapcsolatok átviteli sebességére lehetett kapni, amit
én nem magoltam be, mivel nem gondoltam, hogy ilyen adatokat fognak
kérdezni, inkább a technológiák mûködésének
megértésére tettem a hangsúlyt. Így kaptam
kettest.
- Én még nem dolgozom, de ha jobban értenék egy
területhez, akkor biztos dolgoznék. Ha nem is fõállásban,
de heti néhány órát mindenképp, mert az
egyetem nem ad elég gyakorlati tapasztalatot. (7. félévig
nem adott)
- Én most az õszi félév elején mondtam
fel a fix állásomat, hogy be tudjam fejezni a tanulmányaimat
- nehéz döntés volt egy bejáratott állást
otthagyni, de ezt láttam az egyetlen megoldásnak erre a problémára.
(Bár én már nyolcadéves vagyok, tehát szorít
az idõ...) Persze van kockázat, hiszen így a félretett
pénzemet élem föl, aminek így ki kell tartania (nagyjából)
a diplomáig. Ha valaki mondjuk tud úgy dolgozni, hogy nem teljes
munkaidõben, akkor jobb helyzetben van, mert maradhat ideje egyikre
is, másikra is.
- Ennél többet nem tudom hogy tudnak emberek dolgozni. A heti
1 nap is néha kicsit soknak tûnik. Hát még, aki
napi 4-6 órában csinálja.
- Érthetõ a színvonal fenntartása végett
az ''ez nem távoktatás'' mint hozzáállás,
de nem tudom, ez mennyire összeegyeztethetõ a tömegképzés
problémájával, amikor ráadásul sokan a
megélhetésünk miatt dolgozni vagyunk kénytelenek
- Ez a 100e forint kb egy hét alatt megvan, csak az a para, hogy nincs
elég munka, így egy hónapban, vagy csak három
hónapban, vagy még rosszabb:) keresek ennyit
- ez a dolgozom/nem dolgozom besorolás szerintem használhatatlan.
attól, mert valakinek nincsen napi 4/8 órás állása,
még lehet, hogy valamit dolgozik, amit viszont a fenti kérdéseknél
nehezen kezelhetõ. sebaj.
- ez tavalyi adat, amikor én végeztem a TH-t
- ha anyagilag megtehetném, nem dolgoznék, de akkor is többet
foglalkoznék az engem érdeklõ dolgokkal (webfejlesztési
technológiák)
- Ha az ösztöndíj kitermelné a megélhetéshez
szükséges pénzt, akkor váltanék egyetemre.
A gyakorlat elég volt...
- ha magasabb ösztöndíjat kapnék, illetve nem várnák
el a munkahelyeken a legalább 2-3 éves szakmai tapasztalatot,
könnyebb lenne az egyetemi tanulmányokra koncentrálni
- Ha nem dolgoznék, akkor se hiszem hogy sokkal több idõt
fordítanék a tanulásra.
- ha nem IBM, SUN vagy szigorúan k+f a vállalat, akkor a diploma(még
a BME-s sem) nem ér fel 2-3 év gyakorlattal/rutinnal felvételinél;
és ha igazán jó vagy valahol(=ismernek vagy igazolnak)
akkor nem kéri a papirt szinte senki. Személy szerint jobban
éreztem volna magamat ha az egyetemen a tárgy elvégzése
idején tanulhattam volna meg pl. a távközlõhálók
anyagot(nem kettesre), nem pedig élesben munka közben. Egyetemen
tanulni jó, fõleg ezen itt, ha elõre akar jutni az ember,
az itt szerzett elméleti tudással és szakmai igényességgel/szemlélettel
könnyen ki lehet emelkedni. (mondom 3 és fél év
meló után)
- Hasznos kezdeményezésnek tartom a kérdõívet.
Rendszeresen szembesülök a munka/egyetem problémával,
aminek megoldása néha jelentõs gondokat okoz (többnyire
az egyetem rovására)
- Igazából azt hiszem, ez a kérdõív nem
az én véleményemre volt kíváncsi, mivel
én kvázi vállalkozóként (bár a számla
Édesapám nevére szól) kisebb munkákat vállalok
el, azt amit szívesen csinálok (akár pénz nélkül
is), és csak rugalmas határidõkkel, amiket az egyetemhez
tudok igazítani.
- jelenleg nem járok be semmilyen órára, régen
mindenre bejártam. másoddiplomaként végzem az
info-t
- ''jelentosen több, mint amennyi a megélhetésemhez szükséges''
- ez túlzás, de tudok félrerakni belõle
- jó lenne, ha az oktatók megértenék azokat a
diákokat, akik dolgoznak egyetem mellett
- kb 8 eves korom ota programozo szeretnek lenni, miota dolgozok, kb 6 honapja
tobbet fejlodtem mint az utobbi 3-4 evben oszesen. Tovabba a csaladom anyagi
hattere miatt munka nelkul nem lenne lehetosegem egyetemre jarni.
- kevesebb munka mellett jobb tanulmányi átlagom lehetne ami
lehet hogy többet érne külföldi tanulmányok és
ösztöndíjak szempontjából, de így viszont
nagy kapcsolati tõkére tehetek szert ami nagyon fontos
- Király tárgy a TH, ennek hatására döntöttem
a szakirányom mellett. Az egész hozzáállás
baromi szimpatikus, riszpekt
- Kitöltöm ezt a mezöt is, nehogy szomoru legy! :) Szerintem
nem rossz az, ha az ember szed magara nemi gyakorlatot az egyetem mellett.
Sajnos en ugy erzem, hogy a BME-n nagyon keves a gyakorlat. Ez reszben jo,
mert igy termeszetesen tobb elmeletet lehet leadni, de megvan a hatulutoje
is. Osszessegeben azert elmondhatom, hogy buszke vagyok, hogy ezen az egyetemen,
a BME-n tanulhattam, hogy ilyen kivalo tanarok oktattak es igyekezni fogok
nem szegyent hozni rajuk. ;) Neked pedig sok sikert kivanok a tovabbiakban!
- látszik, hogy ennyi munka senkit nem gátolhat meg a tanulásban,
inkább lustaság fél egészség, meg pechem
is volt a vizsgán.
- már nem vagyok hallgató (5 év alatt elvégeztem
az egyetemet), az egyetem alatti helyzetet tükrözik
- mar otodeves vagyok, egyszer dolgoztam egy hetig egyetem mellett egy rovid
munkan, de lattam, hogy ez igy nem fog menni, ezert abbahagytam. munka mellett
nem lehet az egyetemmel rendesen foglalkozni
- Meg kell próbálni a középúton járni,
senem túl sokat dolgozni a tanulás rovására, senem
fordítva. Ha megtalálja az ember ezt, akkor nem lesz gond semelyikkel
sem. És nemcsak az késõbbi elhelyezkedés miatt
érdemes dolgozni, hanem, ahogy fent is írtam, fontos, hogy keresse
és lássa az ember a tanultakat a gyakorlatban. Ezt szerintem
elsõsorban a problémamegoldás területén kamatoztathatja
az ember.
- meg lehet oldani a kettõt együtt, nem kell sok munkát
vállalni, de azt jól teljesíteni. Mellette 35-40 kredit
négyes körüli átlaggal megcsinálható,
ha van az embernek ambíciója hozzá...
- Megfigyelésem a jegyeim alakulására (ha nem tudok
elõadásra menni) : érdekel+jó jegyzet: 4 vagy
5.; Érdekel de nem jó a jegyzet: 2 vagy 3; Nem érdekel
, nem jó jegyzet: 2 vagy 3; Nem érdekel, jó jegyzet:
3 vagy 4. Szerinem a normális jegyzeten múlik minden ami: -
nem slideshow, címszavakkal - benne van minden -rövidítések,kifejezések
kivétel nélkül megmagyarázva, vagy referencia a
magyarázatra -lehet tudni mi kell belõle a zh-ra, vizsgára
- Megköszönném ha a kérdõív eredményét,
illetve más tanárok véleményét elküldenéd
nekem a <törölve> címre. Sajnálom, hogy
a tárgyak közül pont a TH került hátrasorolt
priorításba.
- mikor a th-t csinaltam, havi 200 orat dolgoztam, meg a regi munkahelyemen
- Mivel az egyetem nem nyújt igazán naprakész szakmai,
gyakorlati képzést ezért szükségesnek érzem,
hogy dolgozzak késõbbi elhelyezkedésem érdekében.
Az interjún nem lehet odaállni, hogy ''Heló, jöttem,
van egy BMEs diplomám'', mert erre az a válasz, hogy ''Igen,
és mihez értesz?''.
- mivel nem tartom magam jó informatikusnak ezért probálok
majd szakirány választásnál is valamilyen szinten
gazdasági tevékenység felé nyitni. Ami hasznos
lehet késõbb mivel most is vállalkozó vagyok.
De kaptam eg yinformatikai szemléletet is.
- most egy félévet szüneteltetni fogom a munkámat,
mert csak így tudom befejezni az egyetemet.
- most kezdtem dolgozni diplomamunka mellett
- Nagyon jó ötletnek tartom ezt a felvetést, fõleg,
hogy egy egyetemi oktató részérõl történt,
kíváncsian várom az eredményeket
- nehezebb az egyetem, hogy dolgozok mellette, de pályakezdõként,
szakmai tapasztalat és kapcsolatok nélkül, üres zsebbel
nekiindulni az életnek, a mai világban elég nagy butaság
lenne, meg addig is élni kell valamibõl
- Nekem akkor sem ment jól az egyetem, amikor még nem dolgoztam
mellette. Viszont sokkal jobban érzem magam, amióta nem függök
anyagilag másoktól.
- nem munka, de parhuzamos kepzes
- nix
- Olvastam a linkhez mellekelt levelet, es reszben egyetertek, reszben pedig
nem... A munka szukseges a diploma utani konnyu elhelyezkedeshez, de meg kell
talalni azt a munkat, ami tenyleg segit ebben. Amit te hallottal vissza multiktol,
az is igaz, de gondolom ez tavkozliesi specifikus multiktol jott reakcio,
amit teljesen meg tudok erteni. A te szakmadat CSAK egyetemen illetve tavkozlesi
cegnel lehet megtanulni. Ebben a diak kori php-zes nem segit semmit sem csupan
gatol. Osszefoglalva azt akarom mondani, h csak akkor hasznos a munka, h tenylegesen
az ember a kesobbi szakmajat gyakorolja.. hogyismondjam.. a programozo a 21.
szazad betanitott munkasa.. mig a mernok az mindig mernok marad. Ezzel nekem
is hamarosan szembe kel majd neznem...
- persze sokkal jobb lenne, ha nem kéne dolgoznom, hanem újgazdag
faszkalap lennék én is
- Próbáltam rendes projektmunkát az egyetem mellett,
nem ment a 2 együtt. Nagyon nem. Most csak kisebb munkákat vállalok
el, ami mellett még megy a tanulás.
- Remek kezdeményezés, várom az összegzést.
Jó munkát!
- sajat ceget vezetek (ezt nem lehet eleg koran kezdeni, ezert jeloltem meg
a munkatapasztalatot), eletkorulmenyeim kimagasloan jok, tehat nem muszajbol
dolgozom (ugyanakkor eletnivom fenntartasahoz ez szukseges)
- Saját lustaságom miatt nem tudtam eddig teljesíteni
a TH-t.
- Sajnos ez egy ilyen szak... El vagyunk kurvulva. a bölcsészek
ezt nem tehetik meg. meg az ovónõk sem óvhatnak sutyiban.
Mi igen. Nem hiszem hogy rosszabb mérnök leszek, mint az aki kilép
a diplomával a kezében, és lövése sincs,
hogy mire jó. Persze nem azt mondom, hogy a PL/SQL fejlesztés
annyira zsírság lenne, de használtam már valami
életszerûre a tudásomat, nem csak kehes PAC-MAN-t írtam
otthon este a koleszban...
- sajnos lusta vagyok ezért csúszom
- Sokan elvetik a sulykot és túl sok idõt szentelnek
munkára, fõleg ha nincs sikerélményük az
egyetemen. Többször éreztem már, hogy a munka miatt
gyengébben teljesítek, ilyenkor megpróbálok kicsit
visszavenni belõle.
- Szakirányon már mindenképp érdemes dolgozni.
Én a legjobb féléveimet munka mellett csináltam
és most diplomázok. Az, hogy valaki nem jár be, nem tanul,
stb, nem feltétlenül a munka miatt van. A munkahley az elsõ
olyan dolog, ami kötelezõ rendszerességet visz az ember
életébe és folyamatos teljesítményt követel,
amibe az egyetemi tanulmányok beilleszthetõk, sõt...
- szakmai tapasztalat nelkul nem lehet mar elhelyezkedni normalis helyre
frissdiplomaskent, az egyetem nem ad szinte semmi gyakorlati tapasztalatot
(ami nem is feltetlenul baj, sot)
- Számomra hiányoznak a gyakorlatok errõl az egész
egyetemrõl! Így nem sokat ér a sok elméleti oktatás
(véleményem szerint)
- Személy lassan tanulok, emiatt sokszor tanulok valamire, ezért
nem megyek be másból órára. Az elõzõ
félévben volt, hogy nem mentem be néhány órára,
azelõtt az órák 90-100%-án bent voltam. És
nem vagyok az a bulizós ember, lassan már a sportról
is leszoktam, hogy bírjam a tempót. Azzal, hogy volt, hogy nem
mentem be órákra, és az idõmet jobban be tudtam
osztani, az eddigi legjobb átlagot értem el (nem ösztöndíj).
A távközlõ hálózatokat most veszem fel elöször,
és egyenesen (2004-es tanuló vagyok)
- szerencsére nem voltam rászorulva hogy dolgozzak egyetem
mellett, kisebb privát munkákat persze csináltam, a diplomás
félév mellett fogok rendszeresen dolgozni 3/4 állásban.
- szeretem a munkámat
- szeretem a munkámat és sokkal több sikerélményt
nyújt mint az egyetem. és ez szerintem jó. és
nekem fontos is.
- Szeretem amit csinálok, s egyetem után is ezt szeretném
folytatni, de sajnos elég nehéz elölre tervezni úgy,
hogy az egyetemi finanszírozási szabályok kb 2-3 évente
megváltoznak, az egyetemi képzésünk nem úgy
van kialakítva, hogy tolerálja a mellette végzett munkát
(alapvetõen az öneltartást), ezért sajnos szükséges
rossz a munka bármennyire szeretem is.
- szerintem a legnagyobb probléma az, hogy kevés helyen biztosítanak
egyetem mellett végezhetõ munkát, emiatt az emberek olyan
munkákat válalnak el mellette aminek semmi köze a taanulmányaihoz,
így amikor kikerül persze, hogy nem rendelkezik semmibõl
sem elég ismerettel, mert mindenbe csak úgy belekostolt...
- Szerintem erdekes meglatas, hogy azert lenne valaki hasznalhatatlan munkaero,
mert egyetem mellett dolgozott, ennek inkabb az ellenkezojet tudnam elkepzelni,
legalabbis sajat magamon en igy latom, mivel a munkahelyemen pozitiv visszajelzeseket
kapok. A kerdoiv szerintem nagyon hasznos informaciokra ra fog vilagitani
a hallgatok es az eloadok szamara is, es koszonom hogy ezt az infot osszegyujtod
(mindannyiunk neveben is). Remelem a tobbi oktato is hasznositani fogja ezt
az informaciot.
- Szerintem legalább fél éves tapasztalat nem árt
már Diplomával való elhelyezkedéskor. Sokan pedig
ott tudnak maradni gyakornokoskodás után a munkahelyükön,
ahova a bekerülés egyébként jóval nehezebb
lenne.
- Szerintem nem a munka miatt rosszak az emberek eredményei (akkor
már inkább azért, mert a legtöbb tárgyból
3 vizsga van, azok ütik egymást (még elõzõ
félévben épphogy nem kaptam zh-ra 5öst, a vizsgára
nem tudtam elmenni ebben a félévben sem), a tárgyról
majd írok az ohv-nél.
- szerintem nem baj, ha valaki dolgozik egyetem mellett, csak tudni kell
prioritást felállítani. az egyetemen okatatott tárgyak
elég nagy része nem fontos a majdani munkához (kinek
mi). a probléma sztem az, hogy ha olyat dolgozik valaki, amitõl
nem fejlõdik szakmailag. (tipikus megelhetesi munka) mint ahogy sokan
masok, en se 5 ev alatt szerzek diplomat... ez baj? szukseges rossz? vagy
ilyen itt az okatatas? ha valaki csak egyetemre jar lesz eleg tapasztalata
a jovobeni munkajahoz? nekem az a tapasztalatom munka teren, hogy nagyon priman
tudnak a hallgatok (aki 2-essel megy at az is) fourier sorba fejteni es a
tobbi pajkossagat csinalni, de kb. fogalma sincs arrol, hogy ezt mire lehet
hasznalni a gyakorlatban es valos feladatoknal 0 a teljesitmeny... alapvetoen
jo! csak a gyakorlati tudas megszerzeset nem a diaknak kellene megoldania!
- szülleimmel közös háztartásban élek,
így a fizetés megy a bankba; Ha valakinek már 3. év
elõtt munkát kell vállalni, az rossz; szerintem egyetem
mellett 8 órás munkát vállalni rossz, :) így
2 elõadáson többször nem lesz benn, de negyed-ötödévesen
kötötlen munka az nem ártana mindenkinek - szakmai gyakorlat
- Tapasztalat nélkül késõbb szinte esélytelen
elhelyezkedni (szerintem), én kb. 15 éves korom óta dolgozom
(eleinte nyaranta diákmunka), majd egyetem mellett napközben is.
- távközlõ hálózatok alatt nem dolgoztam,
de heti egy napot be lehet ugy vallalni h ne ütközzön és
jó kis pluszpénz
- túlfutó vagyok, allig van idõm önlabra :( most
már költségtérítésbe fog menni a pénz
- való igaz, hogy a munka az egyetem mellett nem a legjobb dolog,
hiszen jóval kevesebb erõ és idõ marad a tanulásra
- van 1-2 óra amire azért jó lenne bejárni, de
nem fog összejönni a munka miatt
- van aki bírja és csinálja, van aki nem. elsõ
évben nekem is olyan munkám volt, hogy nem bírtam az
egyetem mellett. látszott is a jegyeimen... most fõleg ezért
problémás elhyezkednem szakirányra
- végre egy lelkiismeretes oktató!
- végzõs 5. éves vagyok, és csak a 4. év
után nyáron kezdtem dolgozni - fõként azért,
hogy ne ''zöldfülûként'' fejezzem be az egyetemet -
most már kevés tárgyam volt csak, így könnyen
maradt idõ munkára
- Véleményem szerint a munkatapasztalat szükséges
a diploma utáni elhelyezkedéshez, de az egyetemi tanulmányok
fontosabbak és mivel így munkatapasztalat megszerzésére
már nincs idõm, csak pénzkeresési célból
dolgozom, rugalmas munkaidõben.
- Voltam pár állásinterjún, mindig az elsõ
kérdések között szerepel: ''Munkatapasztalatok?''
...
- ZH-k nagyházik miatt is kimarad sok elõadás, mivel
ezekre is tömbösítve készülök. Zh napján
nem járok egyetemre egyszerûen. Labor 4 miatt hétrõl
hétre 2 napok is kiestek, mert azt csináltuk egyfolytában.
Jövõre is lesz 2 tárgy hétrõl, hétre
házival, úgyhogy zh idõszak kezdetétõl
nem sok jövõt jósolok a bejárásnak. Csak
azt akartam illusztrálni, hogy nem csak a munka lehet az ok.